zaterdag, maart 02, 2002

Vroeg
10.44 uur op hetzelfde computerklokje. Wat is dat nu voor een uur? Veel te vroeg. Vijf uur slaap is te weinig voor mij. Ik ben op mijn best, als ik het dubbele krijg.
Daarnet, luide stemmen op de gang. Een buurman verhuist en ik krijg er een nieuwe buurvrouw voor in de plaats. De huisbaas was aan het uitleggen hoe alles hier werkt. Het slot van de deur, de vuilnisbakken buiten zetten, het gebruik van 'het kot'... Veel te luid. Ikke wakker. Omdraaien en krampachtig ogen dicht houden. Geen avance... Misschien is het mijn katholieke opvoeding en voel ik elke slapende minuut aan als een zonde. Vooral omdat het zo'n mooi weer is en ik wil dit weekend ook nog eens buiten komen. Misschien is het die katholieke opvoeding die ervan uit gaat dat je niet mag rusten eer alles op orde is... Nu kan ik je vertellen, het is hier één grote puinhoop. Ik ruim zelden op tijdens de week wegens altijd druk met iets bezig, en dus reserveer ik het opruim- en poetsgedeelte voor het weekend. Ik denk dat ik vorig weekend heb overgeslagen, want hier lijkt wel een bom gevallen.
Eerst een kop thee nu en dan word ik voor een paar uur een poetsvrouw. Nadien kan ik misschien met een rein geweten in slaap dommelen....

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage