dinsdag, mei 07, 2002

Ineens
Zit een mens op een dinsdagavond een beetje sip te wezen in de veel te grote sofa. Sip zonder rechtstreekse reden. Ik kan wel een aantal onrechtstreekse dingen bedenken, maar soit. Beseffend dat er geen klote op tv is. Zich een beetje vervelend en toch geen zin hebbend om te loggen... Alle gordijnen dicht en een tv die maar wat staat te jengelen zonder door te dringen. En dan krijg ik het ineens. Dan kruip ik ofwel weg in een hoekje, ofwel ga ik ... opruimen ! Afwassen, opruimen, vuilnis buiten zetten, facturen ordenen, tube dagcrème wegnemen van naast mijn klavier en weer in de badkamer zetten, zoutvatje van op de vensterbank wegnemen en terug op zijn plaats zetten in de keuken (ik eet namelijk in de sofa voor tv, of aan mijn bureau, voor de pc, ja het leven van een vrijgezel kan heerlijk zijn). Eindelijk die verwelkte bloemen weggegooid en de vaas afgewassen. En de vorige, want die stond ook nog steeds naast de afwas. Gordijnen omhoog, ramen open, tv uit, mp3's op, en ... En eindelijk ineens weer zin om te loggen.... :-)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage