donderdag, september 26, 2002

3.08 uur
Zo stond het te blinken op mijn wekkerradio. Om dat onmenselijke uur kwam mijn buurvrouw vannacht bij me kloppen. Ze had een gigantisch lek in haar boiler en ze wist niet wat te doen. "Hoofdwaterkraan uitzetten," antwoordde ik als een volleerde loodgieter. Ja, zover was ze zelf ook al geraakt, maar de vraag was: waar staat dat ding? "In de kelder !" Alweer een antwoord van mij, vrouw die vier jaar single is geweest en al die dingen dus weet. Buurvrouw durfde niet in de kelder kruipen wegens vies en stofferig en spinnenwebberig. Alweer ik, stoer en onbevreesd als ik ben, in de kelder gekropen. Hoofdkraan uitgedraaid en klaar was kees. Dacht ik. Water bleef stromen. Politie gebeld, want zij helemaal over haar toeren. Water stroomde over haar vasttapijt, het was met emmers niet bij te houden... Politie raadde aan de Antwerpse WaterWerken te bellen. Die raadden aan om een 24-uren-service van één of andere loodgieter te bellen. Zes geprobeerd: bij niemand antwoord. Nou, als dat een vierentwintigurenservice voorstelt...
Bon, dan maar andere buren wakker gebeld: niemand had enig idee waar de juiste hoofdwaterkraan kon zijn... Dan maar alle kranen die we vonden, dichtgedraaid, en u raadt het al: zonder resultaat. Dan maar teruggebeld naar de AWW. Buurvrouw intussen helemaal over haar toeren. Boven d'r theewater, zoals ze zelf op z'n hollands omschreef. AWW-man was vriendelijk. Binnen de tien minuten stonden ze er. Zoeken, zoeken, maar niks te vinden. Ook zij begrepen het mysterie van de hoofdkraan niet. En toen kreeg ik een lumineus idee. Die houten plank die op ons koertje ligt, waarvoor zou die dienen? En ja hoor, het ding met al mijn girlpower opgetild en wat vonden we: een tweede kelder ! AWW-mannetje erin gestuurd want ditmaal wel heel erg stoffig en vies en bingo ! Een victoriekreet. Hij had het dingetje gevonden.
Om vijf uur keerde de rust terug. Geen oog meer dichtgedaan. Om acht uur vanmorgen gaan douchen bij mama. Haar dus ook wakkergebeld. Nu met een slaaphoofd - maar wél gewassen - aan het werk...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage