donderdag, oktober 05, 2006

Nachtelijk
Een goeiedag ! Maar geen goeienacht. Ik slaap slecht tegenwoordig. Inslapen is gelukkig geen probleem, maar uitslapen wel. Ik kan het niet meer. Kan ik het verleerd zijn? Nu, ik ben zo nooit het type geweest dat tot elf uur in bed bleef liggen, althans toch niet al slapend... Maar ik was, tot voor een week, wél het type dat op een weekdag, werkdag, tot aan de wekker sliep. Het wilde al es gebeuren dat ik vijf minuutjes van tevoren spontaan wakker werd, maar tegenwoordig gaat het met uren. Uren voor kwart voor acht word ik wakker. En dan ben ik wakker. En dan wil ik nog slapen, mijn echtgenoot is bijzonder weinig van zeg op dat uur, maar dan lukt het niet. En dan zeg ik tegen hem: liefje, ik kan nie slapen. En dan gooit hij z'n arm open, ga ik bij hem liggen en vervolgens lig ik dan daar wakker. Terwijl hij binnen de vijf tellen terug inslaapt. Dat hoor ik dan. Plots begint hij dan heel regelmatig te ademen en dan weet ik dat ie alweer buiten westen is. En daar lig ik dan. Ik kàn toch niet uitgeslapen zijn? Dat kàn niet. Want ik ben moe overdag, zo vooral rond drie uur in de namiddag. Dan ben ik moe. En om vijf uur 's ochtends ben ik wakker. En dan sta ik op en ga ik surfen. Romantisch.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage