maandag, februari 26, 2007

Van grote en kleine ergernissen in het leven...
Kijk, op het werk, daar word ik verplicht om met pc te werken. Windows dus. Hoe hard ik ook mijn best doe om mac aan te prijzen, de it-man is niet te vermurwen. Even heb ik eraan gedacht om de job dan maar te laten passeren, maar echt rationeel was dat ook niet. Er speelden ook economische motieven mee. Dus ik nam de job, ik nam de lelijke, schreeuwerige acer-laptop in ontvangst, ik knorde, maar ik slikte de bittere pil. Geen entourage, geen mail, wel gewoon outlook express. En overal popups, en overal icoontjes, en overal knipperende knopjes en pinkende lichtjes, en ratelende processoren. God ja, ik kan mijn werk doen, en erover zeuren heeft ook zo weinig zin. Maar vandaag is er toch een druppel te veel in de emmer gedrupt. Een lelijk icoontje in de vorm van een envelopje vertelt me dat ik nieuwe mail heb. Dus ik ga kijken in mijn outlook express en wat dacht u ? Geen mail. Precies ! En dat icoontje gaat maar niet weg. Dus ik herstart, ik trek de stekker uit, de batterij uit, een cold restart, een gewone restart, een control-alt-delete, maar nee hoor, het verrekte ding blijft staan. Hebt u dat nu al beleefd bij een apple-exemplaar? Precies ! Exactly my point, dear !

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Als Darwin gelijk had, lopen er tegen 2020 enkel nog macgebruikers rond. Niet teveel zorgen dus.

(Hoe kon ik nu niét reageren op dit artikel!)

F.

7:29 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Met OSX is uitstekend te werken, met Windows ook. Het is uiteindelijk een kwestie van wennen, maar wel erg wennen. Van Win naar Mac of andersom, zelfde ellende. Het lijkt me afgrijselijk om afwisselend op de één en de ander te werken, dat went denk ik nooit.

11:41 a.m.  
Blogger Unknown zei...

Outlook is nooit een bijzonder goed programma geweest. Ik gebruik op de Windows-laptop Thunderbird. Dat gaat toch een stuk beter. Voorlopig heb ik geen Mac: ik wacht op luipaard en dan koop ik een nieuwe ;-)

8:54 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage