maandag, maart 04, 2002

Arm Vlaanderen
Of beter: Arm België. Ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat ons land in handen is van een aantal incompetente nitwits. Voor mijn job kom ik de jongste tijd nogal vaak in contact met ambtenaren van het ministerie van Financiën. Het gaat over erfenissen, over vergeten en verloren geld, over geld dat geblokkeerd staat, over geld dat ergens is blijven liggen. Als ik aan een ambtenaar de precieze procedure vraag, krijg ik een uitleg. Tegen hun zin, maar ik krijg er één. Als ik aan een tweede ambtenaar hetzelfde vraag, zou je dezelfde uitleg verwachten, maar ho maar ! Tweede ambtenaar, tweede uitleg. Derde ambtenaar, derde versie van de uitleg. Telkens verschillend, telkens fundamenteel verschillend. Vraag ik aan een professor Erfenisrecht de uitleg, vierde uitleg. Weer anders.
Weten ze het zelf niet of is het gewoon zo ingewikkeld dat niemand het volledig kan snappen?
En dat stelletje ambtenaren moet dan onze fondsen beheren als we eenzaam en alleen sterven... Arm Vlaanderen...
Verrast? Nee. Teleurgesteld? Ja ! En ik die dacht dat het de goeie kant uitging met onze ambtenarij sinds Copernicus...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage