woensdag, december 08, 2004

Niet tof
Wat ik niet tof vind: Gisteravond had ik een afspraak bij m'n huisarts. So far so good. Ik zit er drie minuten, vier mensen zitten er nog voor me. De dokter komt even in de wachtkamer piepen, hij ziet me, en doet teken dat ik mag binnenkomen. Zegt een andere meneer dat hij ook voor mijn dokter komt. En dat hij een afspraak had. U ook, mevrouw? Ja, meneer, ik ook. De dokter doet nogmaals teken dat ik mag komen. De andere meneer blijft beetje verveeld in de wachtkamer zitten. Hij ziet er niet echt ziek uit, dus ik voel me niet al te schuldig... Katrien gaat niet vaak naar de dokter. Eens per jaar is al meer dan genoeg, en dan alleen maar omdat ik voorschriften nodig heb die hij alleen wil uitschrijven na een onderzoek. Dus, Katrien spaart een heleboel vragen op, tot bij die ene jaarlijkse consultatie. Een andere optie zou zijn dat ik vijf keer per jaar ga met een klein vraagje of pijntje, maar dat doet Katrien dus niet. Onderzoekje is gebeurd, op nog geen vijf minuutjes ligt het voorschrift klaar. En opeens krijg ik het gevoel dat ie van me af wil. Maar ik had nog tig vragen ! Ik voel me een beetje opdringerig, maar ik stel m'n vragen. Hij antwoordt correct, maar kort. Nuja, wat had ik verwacht? Eigenlijk wist ik ook alles al wel, maar ik wilde het misschien gewoon es van hem horen. Dat ging dus niet, want hij leek druk druk druk. Amper vijftien minuten later dan dat ik binnenkwam, liep ik ook weer buiten. En ik zat nog niet in m'n auto, of ik bedacht net iets dat ik was vergeten vragen ! Ja, haast en spoed, ik weet het. En nu zegt u natuurlijk met z'n allen in koor dat het geen goeie dokter is als ie geen tijd neemt voor z'n patiënten en dat ik een andere moet nemen, maar dat doe ik niet. Ik vind 'm ook wel iets liefs hebben. En ik heb helemaal medelijden met 'm dat ie het zo druk heeft. En het was al na achten en er zaten nog mensen in de wachtzaal. Jaja, onterecht, weet ik wel, maar ik wéét dat ie liever meer tijd voor me zou maken, maar hij kan niet... Ik weet wat het is om iets graag te willen, maar niet te kunnen. Arme dokter...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage