dinsdag, december 11, 2001

Fijne weblog ontdekt. Via Lieve, mijn collega. Lieve heeft ook zo'n ding en zij heeft me eigenlijk de weblogmicrobe doorgegeven, maar omdat ik niet zo html-onderlegd ben, log ik maar in m'n uppie. Niet interactief dus. Zonder teller op "mijn site". Zonder mogelijkheid op mijn logjes te reageren dus. Tenzij via mail. Maar dan moet je wel naar je eigen mailprogramma gaan, daar mijn adresje (katrien.geens@pandora.be) intikken en dan je reactie typen en versturen. Omslachtig, ik weet het, maar ik ben te laat op de weblogtrein gesprongen. Noem me dus maar een weblogtrien. Je liegt er niet mee.
Maar goed, heb dus een fijne weblog ontdekt. Ik ben vooral door de naam van de weblog gelokt: Pucks Podium. Puck is namelijk absoluut geen courante naam, tenzij je 't over het elfje in A Midsummer Night's dream van Shakespeare hebt, en ik ken toevallig een Puck. Nu ja, kennen is misschien wat te veel gezegd. Ik heb Puck gekend. Puck Verstraeten. Zal ik nooit vergeten. We hebben fijne tijden gehad, Puck en ik. En nog drie andere grieten. Je weet wel hoe dat gaat. Je zit samen in de klas, al sinds het begin van je schoolcarrière. Het klikt en je wordt samen tieners en vervelende pubers en zo en je wordt samen min of meer volwassen. En dan opeens beslist Puck om er zomaar een jaar tussenuit te muizen. Naar Amerika dan nog wel. A-me-ri-ka ! Kan je je nog iets verders indenken? Jaja, Australië en zo, dat weet ik ook wel, maar toen, toen we 18 waren, was dat ont-zet-tend ver weg. En ontzettend lang ook. Toen ze terugkwam, had ik al op kot gezeten, en een vriendje en zo, en zij niet. We hadden wel heel goed contact gehouden, nog via de post en zo. Echte post. Fysieke post, waarbij een ventje op een fietsje met een pet op zijn hoofd een papiertje gaat of komt afgeven. Niet digitaal dus. Kan je 't je nog voorstellen?
Maar ondanks onze ouwerwetse correspondentie, waren we allebei toch wat veranderd. En nu zie ik Puck niet meer. Het laatste dat ik van haar hoorde, is dat ze geschiedenis was gaan studeren. In Antwerpen, geloof ik. En daarna in Gent, geloof ik. En toen raakten we het spoor bijster. Jammer, want Puck was een toffe. Een goeie vriendin en zo. Het zou me niet verbazen als zij nu ook aan het webloggen zou geslagen zijn. Maar het is niet de Puck uit Pucks Podium. Helaas.
Misschien bel ik haar wel een keertje of zo. Als haar nummer nog klopt.
Misschien ook niet.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage