woensdag, juni 04, 2003

Ik baal !
O wat ben ik aan het balen. Ik heb er echt de pest in. Ik ben nu drie jaar freelancer en al minstens even lang ben ik niet meer met vakantie geweest. Wel eens een lang weekend thuis, of een weekendje parijs zoals voor kort, maar een echte vakantie was er al lang niet meer bij. De laatste vakantie die ik wél had, was helemaal alleen, met de auto, zonder geld, mijn neus achterna. Ik ben beland in Bretagne met een kapotte auto die ouder was dan ikzelf en regen. Veel regen. Van pure ellende ben ik na vier dagen teruggekeerd. De auto heeft het sindsdien begeven. Ik had het reizen een beetje opgegeven. Zaterdag ben ik met liefje dan toch een vakantie gaan boeken. Opnieuw weinig budget, dus het idee van een rondreis op de Griekse Cycladen, hebben we al gauw weggeschoven. Gelukkig was de mevrouw van het reisbureau heel erg geduldig en vindingrijk. Ze kwam uit op een vakantie in de Auvergne, Frankrijk. Ik was er op slag echt helemaal weg van. Ze had een paar vrienden van haar er ook al heen gestuurd en ze kon het echt helemaal aanraden. Hele mooie omgeving, helemaal niet toeristisch, prachtig hotel, rustig, uitstekende keuken, aangenaam klimaat, echt precies wat ik zocht. Ik loop me sinds zaterdagmiddag te verheugen op die heerlijke vakantie die er over zes weken al aankomt. Enige twijfelpunt was nog de beschikbaarheid van de kamer, maar dat zou volgens Vera-van-het-reisbureau wel goedkomen. De plaats moest per fax aangevraagd worden en als dat het geval is, is de kans op slagen behoorlijk groot, zei ze. We betaalden al een voorschot en we waren gelukkig. Helemaal gelukkig. Eindelijk vakantie. En geen groot hotel vol met duitsers die hun hele cultuur hebben opgepikt en op hun vakantiebestemming hebben neergeplant. Geen kwaad woord over duitsers hoor, maar trop is teveel. Net belde Vera-van-het-reisbureau dat het hele hotel voor onze volledige vakantieperiode al is volgeboekt. "Augustus kan nog wel," voegde ze eraan toe. Augustus kan voor ons niet. Dit is echt klote, klote, balen !

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage