vrijdag, augustus 29, 2003

Madammeke
Waarom doen mannen toch iedere keer weer zo neerbuigend tegen vrouwen in een doe-het-zelf-winkel? Ik ging gisteren naar een grote houthandel op een grote steenweg. Zaterdag wordt mijn nieuwe vloer gelegd (Jeeeeeee !), dus ik ging de nieuwe vloer kopen. Dezelfde als al in de gang en op de slaapkamer ligt natuurlijk. Andere zou lelijk zijn. Tig soorten laminaatvloeren, maar de mijne ligt niet tussen de voorraad. Ik naar de balie. "Nee, madammeke, die hebben wij nie meer." Zucht. "Ja, madammeke, die kunt ge nog bestellen." Hoe lang duurt dat? "Ah, een week eh madammeke." Zucht. Maar ik ga zaterdag mijn vloer leggen, meneer.
"Gaat u dat zelf doen, madammeke?"
Denkt u dat ik dat niet zou kunnen, meneerke?
(Katrien krijgt het op haar heupen). Ooit zelf al eens laminaat gelegd meneer? Da's klikken en huppekee. Op tijd een stuk afzagen en huppekee.
"Ja, madammeke, als u het zegt."
Ik zeg het.
Maar nee, die laminaat die ik al had, hebben ze niet meer in voorraad. Tof. Ook bij de Gamma niet, ook bij de Brico niet, ook bij de houthandel-in-mijn-dorp niet. Tof. Heel tof.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage