woensdag, april 21, 2004

Auto-onvriendelijke stad
Ik werk in Leuven. Ik woon op ongeveer een uur rijden van Leuven. Ik kom niet met de trein want hele onregelmatige uren en ik heb verschillende keren op een dag mijn auto nodig, want ik moet wel es de baan op. Dus don't even go there. Ik kom met de auto naar Leuven. Goed. Ik werk in de buurt van het station van Leuven. In het centrum. Nee, ik kom niet met de trein, dat zei ik al. Veel parkeergelegenheid hier in de buurt, maar nergens gratis. Daar kan ik het helemaal mee eens zijn. Niks tegen auto-onvriendelijke steden, zolang er een valabel parkeer-alternatief wordt geboden. Niet te vinden, hier. Collega's wezen me op een straat waar ik mocht parkeren, en zelfs zonder te betalen. En slechts een paar minuten stappen van de werkplek. Goed. Ik parkeer de auto daar. Na mijn eerste werkdag: een boete. Katrien belt naar de politie, want Katrien begrijpt het niet. Wat dan volgt, maakt Katrien kwaad. "Madammeke, ge hebt toch uw rijbewijs? Daar ging toch een theoretische proef aan vooraf? Wel, dan word ge verondersteld de wegcode te kennen en dus ga ik het u niet uitleggen!"
De volgende dag zag ik in het begin van de straat een bordje staan waarop duidelijk werd gemaakt dat ik mijn parkeerschijf achter het raam moest leggen. Weet iemand hoe lang ik daar dan mag staan, met die nieuwe parkeerschijf, want ik ken duidelijk mijn wegcode niet...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage