zondag, april 04, 2004

Fruitig !
Het is gelukt. Het heeft wat zoekwerk gevraagd, het heeft wat gevloek gekost, maar de fruitjes zijn terug. Nu alleen nog die deksels lelijke reclame weg krijgen, en ik ben weer gelukkig. Een kinderhand is gauw gevuld, ik weet het.
Intussen is gebleken dat vorige dinsdag inderdààd een goeie dag werd. Ik druk me nog zeer voorzichtig uit als ik zeg dat er een nieuwe job in 't verschiet ligt. Het contract is nog niet getekend, maar toch zo goed als. Een job die niet de job is die iedereen en ook ikzelf van mezelf zou verwachten. Geen redacteurschap meer, geen productiejob meer, geen media zelfs. Dat is lastig, dat doet een beetje zeer aan mijn hart, maar op een gegeven moment is het genoeg geweest. Ik krijg geen genoeg van de fijne momenten aan de job, maar ik heb wél m'n buik vol van de vervelende kanten aan de job. Wil dat zeggen dat ik het nooit met hart en ziel gedaan heb? Dat denk ik niet. Zoals een vriendin van me ooit zei: op een gegeven moment moeten de onderbroeken gewoon gewassen worden. Zo is dat. Ik wil niet meer élk weekend werken en op die ene zeldzame vrije dag dan helemaal moe zijn. Ik wil niet meer na iedere productie bang zitten afwachten of er nog wel een volgende productie komt. Die onzekerheid heeft me nooit veel zorgen gebaard, maar de voorbije drie werkloze maanden waren er teveel aan. Dan begin ik te denken in termen van 'wat als ik een kind zou hebben en werkloos zijn?' en 'wat als ik mijn huis niet meer kan betalen?'. Dat soort gedachten zijn niet goed voor mijn welzijn. Niet goed voor mijn humeur. Niet goed voor mijn nachtrust. En dat is het mij misschien niet meer waard. Dus nu kies ik voor een andere job. Een job waar geen weekendwerk is. Een job die nog wel leuk is, maar misschien niet meer zooo leuk. Een job met boel veel verantwoordelijkheid, nog altijd een grote uitdaging, kans om heel veel bij te leren, en zonder dat er een bureau aan te pas komt. Geen kantoorjob, da's nooit iets voor mij geweest. Maar wel een regelmatige job. Een min of meer 'zekere' job. Ik hoop dat ik er iets van zal maken. Ik hoop dat ik geen spijt krijg. Ik hoop dat ik weet wat ik doe.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage