donderdag, juni 10, 2004

Roze
De warmte in mijn huis klimt naar boven, naar de slaapkamer. Da's logisch, daar bestaat zelfs een fysica-wet voor geloof ik. Het raam van mijn slaapkamer staat helemaal open, met een hor erin, zodat vervelend zoemende beestjes van allerlei slag worden buitengehouden. De rolluik laat ik niet naar beneden, want dat houdt niet alleen beestjes buiten, maar ook de relatief frisse nachtlucht. De rolluik bleef dus open, het raam ook, ik kon heerlijk fris slapen, onder niets dan een dun laken. Iets over vijf komt de eerste trein. Daar word ik in de zomer wakker van, omdat mijn slaapkamerraam dan open staat, da's logisch. Vannacht om vijf uur kwam de eerste trein met het eerste lawaai al door mijn straat gedenderd. Half slapend liet ik de rolluik zakken, maar man, wat een prachtige lucht zag ik ! Hij was ver in het oosten helemaal roze gekleurd en heel voorzichtig probeerde de zwarte nachtlucht helblauw te worden, maar de wolken kleurden roze. Ik heb liefje wakker gemaakt (hij heeft geen last van voorbijdenderende treinen) en we hebben samen naar het opkomen van de zon liggen kijken. Van in bed. Dus de rolluik bleef hoog. Heel mooi. Maar wel moe nu.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage