vrijdag, mei 28, 2004

Oeps
Vanmorgen om 7 uur even mee opgestaan met liefje. Het viel op dat hij mooie kleren aantrok, maar ik stelde geen vragen. Nog moe, u weet wel. Ik bel hem om elf uur en krijg de voicemail. Ik vraag om me snel even terug te bellen. Om twee uur nog steeds geen liefje gehoord, dus ik bel nog es. Weer voicemail. Da's raar. Naar z'n rechtstreeks nummer gebeld op z'n werk en een collega neemt op. "S? Nee, die heeft verlof vandaag."
Stilte. Ik laat het even tot me doordringen. Verlof. Verlof. Had hij verlof? Nee, want hij had om negen uur al een afspraak en vandaar de mooie kleren. Als hij verlof had gehad, had ik dat zeker geweten. Dus ik zeg: "Nee hoor, hij heeft geen vakantie vandaag." Zij weer: "Toch wel, hij is hier de hele dag nog niet geweest." Ik: "Jawel, hij had om negen uur al een afspraak." Ik voel me dwaas worden. Ik tast mijn geheugen razendsnel af en allerlei scenario's vliegen door mijn hoofd. Verrassing? Minnares? Leugen? Perfectly explainable? De vrouw aan de telefoon geeft een andere collega door, één die ik ook ken. "Hey J, hoe gaat ie? Zeg, waar is S?" Hij beaamt de vakantie-uitleg. Sterker nog, hij haalt de vakantieplanning erbij, ik hoor hem ritselen in papieren, en hij beaamt nog es, dat S een dag 'recup' heeft vandaag. Ik word ongerust. Wat is er aan de hand?
Vijf minuten later belt liefje op. Hij zat al de hele dag in een montagecel, met een regisseur en de batterij van z'n telefoon was plat. "Natuurlijk heb ik geen vakantie, dat zou jij dan toch weten? Collega's hebben zich gewoon vergist."
Hmmmm...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage