vrijdag, maart 31, 2006

Gezond
Het bedrijf waar ik nu voor werk, is verhuisd. Van een groot oudherenhuis in centrum Brussel, naar een onwaarschijnlijk groot kantorencomplex in een industrieterrein, aan de rand van Brussel. In het oudherenhuis had ik mijn bureau op een zolderkamertje. Gezellig, maar belachelijk veel te klein en donker. De koffiemachine stond in de kelder. Drie verdiepingen met de trap, telkens ik een kop koffie wilde. Dat was toch een keer of vijf per dag. Nu zit ik op het industrieterrein, op de eerste verdieping. Overal ruimte, overal ramen, heerlijk veel licht en plaats. Overal pijltjes naar verschillende redacties en producties, anders loopt iedereen verloren. Om maar te zeggen, het is hier groot en ruim. Lege kasten, zijn hier ook. Dat was op mijn zolderkamerbureautje ijdele hoop. De koffie-automaat staat nu slechts één verdieping lager, maar wàt een afstand zeg ! Echt waar, tien volle minuten ben ik onderweg voor een kop zwart goud (!). Het bedrijf wil vast dat ik gezonder ga leven. Ik drink minder koffie omdat ik zo ver moet lopen, en àls ik koffie drink, doe ik tien minuten aan beweging. Iedere keer een collega richting keuken gaat, krijgt die nu een lange lijst met bestellingen mee. Ha ! Goed geprobeerd !

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage