maandag, december 24, 2001

Kerst(2)
Goed, dan maar naar de volgende winkel: het antwerps kookhuys. Weer even geslipt op de parking van de Ikea, maar dan in rechte lijn naar 't kookhuys. "Geen vismessen, madammeke. Daar kannek u nie mee helpen." Gdvrdmme. Goed. Nie zo erg, 't is nog maar elf uur. De drukte op de Meir zal nog meevallen. Auto op de parking gezet, eerste zakken thuis gaan afzetten en dan in een rechte lijn naar de Meir. Te voet. Koud, dat wel, maar met mijn heerlijk donske aan, is kou ineens gezellig. Sjaal aangetrokken en handschoenen, dus niets kon mij nog deren. Ik stap - met stevige tred - de Meir op en het valt me op dat de muziek zo stemmig is. Geen straatmuzikanten te bekennen, je kan het ze niet kwalijk nemen bij -3°C natuurlijk, dus stemmig muziekje. Kerstliedjes, nogal cliché, dat wel, maar stemmig dus. Maar toen liep ik de Meir wat verder op. Nog steeds met vaste tred, want maar één doel voor ogen: de vismessen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage