dinsdag, april 22, 2003

Moby...
Ik herinner me dat we op de redactie van Big Brother een vis hadden. Een vis, ja. Een goudvis. We hadden geen aquarium, maar wel een lege sip-well-ton, u weet wel. We hadden de hals van de fles gesneden, en huppekee, we hadden een visbak. We hebben hem Prosper gedoopt. Ik weet niet meer hoe we aan Prosper zijn gekomen, maar opeens was ie er. Wellicht hadden we het beestje nodig gehad voor een opdracht voor de kandidaten uit het bb-huis. Zoiets moet het geweest zijn. Het beestje kreeg van iedereen eten, (we hebben er nog schema's voor opgesteld) maar ik kan me niet herinneren dat iemand onze gekiemde vriend proper water gaf. Hoe het Prosper is vergaan nadat de redactie opgedoekt is, ik wil er niet aan denken.
Nu is er Moby. Moby is - net als Prosper- goudvis-van-de-kermissoort. We hebben Moby gebruikt in een tv-spotje voor Knack. Da's nu een paar weken geleden en intussen staat ie hier nog. Oorspronkelijk gewoon in een groot glas, nu al in een heus aquarium. We hebben tropische foto's van het net afgedrukt en tegen zijn achterwand gekleefd, zodat het een sjiek aquarium lijkt. We hebben een plastic ringetje in het water gegooid waarvan Moby oorspronkelijk bang was maar waar hij nu graag doorzwemt en ook een zuurstofplantje fleurt de boel wat op. Hij krijgt alleen nog eten van mij, zodat het beest niet vergeten wordt en regelmatig gevoed wordt. In de weekends moet ie helaas leven op zijn reserves, maar volgens mijn vader kan een vis wel twee weken zonder eten. Nu begin ik toch te twijfelen om Moby wat meer vrijheid te schenken in de vijver van mijn vader... Alleen, hij is zo leuk om naar te kijken.... Maar da's egoïstisch zeker?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage