dinsdag, november 21, 2006

Zet het es op je log
Er zit me iets dwars. Enfin, er zit mij eigenlijk veel dwars. Ik was 't aan 't vertellen tegen een vriend. Het gaat over een werksituatie, genoeg materiaal om een soapstory rond te draaien. Het zit ingewikkeld in mekaar, met boeiende en minder boeiende twists, ego's, liefdesaffaires, ego's, vermeldde ik de ego's in 't verhaal al, en ohja, ego's dat ook nog. Ik bespaar je de details, het is ook verre van interessant. Maar die vriend, die wél het hele verhaal te horen kreeg, troostte me met het aanbieden van: zullen we es een glas wijn gaan drinken, een stuk pizza eten en es goed doorlullen, een hele avond lang. Klinkt heerlijk, maar nog zo ver weg. Als voorlopige oplossing (mannen hebben altijd de neiging om met oplossingen te komen als een vrouw een probleem vertelt, ze kunnen het niet helpen) suggereerde hij: schrijf het es goed allemaal van je af, op je log. Ik schrok dat hij van het bestaan van dit log afwist, ik schrok dat ik daar zelf niet opgkomen was. Vroeger zou ik dit log veel meer gebruikt hebben om "dingen van me af te schrijven", tegenwoordig duidelijk niet meer. Wat zou er aan de hand kunnen zijn... ?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage