vrijdag, december 28, 2007

Dubbel
Ik vond het lichtelijk vreemd toen mijn broer me belde om te vragen wat ik die zaterdag zou doen. Niets bijzonders eigenlijk, geen plannen. "Ah, ik ga de fonteinpomp installeren," had hij gezegd. En of ik dan niet es wilde komen kijken naar die nieuwe fontein in de vijver. Goh... Of daar nu veel aan te zien zou zijn, betwijfelde ik sterk, maar omdat hij het toch op één of andere manier belangrijk leek te vinden, ging ik die lege zaterdag maar kijken. En ja, de fontein was een fontein. Hoe spannend kan een fontein ook zijn? Gelukkig was er een tas koffie na het bewonderen van de fontein. Ik zat nog maar net, en hij stond al terug recht. Hij rommelde wat in de kast achter me, en plots gooide hij een foto voor mijn neus, op de tafel, tussen de koffie en de suikerpot. Een echo ! Een echografie ! Ik keek hem aan, met grote ogen, en dan keek ik naar mijn schoonzusje. De vraagtekens moeten te zien zijn geweest in mijn ogen, want ze zeiden het zelf, ja, we zijn zwanger. Oh ! De verrassing ! Tien dingen tegelijk door mijn hoofd. Zwanger ! Ik kon mijn ogen niet van de echo afhouden. En toen. Plots. Zag. Ik. Het. Eén echo, met twee vruchtjes ! Twee ! Tegelijk ! In één buik ! Sterker nog, in één vruchtzakje. Ho ! Een tweeling ! Sterker nog, een ééneiïge tweeling ! Dus: twee jongens of twee meisjes. Goeie hemel zeg, de verrassing ! 2008 wordt een dubbel zo mooi jaar.

2 reacties:

Blogger Wim zei...

oooooooooooh da's super!!!! proficiat tante :)

4:45 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

oooooh leuk hoor, tante zijn! :D

4:05 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage