vrijdag, oktober 17, 2003

Varen
Ik moet straks gaan varen. De hele avond en nacht zal ik doorbrengen op een visserssloep, op volle zee. Ik kijk uit naar het gevoel van grote vrijheid, op zee, ik tegen de wereld, maar ik kijk niet uit naar de zeeziekte. Vandaag staat er vijf beaufort op zee, en da's genoeg om ziek te worden. Gisteren was ik er niet bij, maar toen moest de cameraman acht keer overgeven, de klankman zeven keer, de producer zag er groen uit, de regisseur helemaal ellendig en over zijn toeren. Vannacht is het mijn beurt. Als kind zat ik vaak op t water, op de boot van mijn papa, maar nooit echt op volle zee. Ik was gisteren weer veel te stoer tegen de collega's. "Oooh, maar ik ben op 't water geboren ! Natuurlijk kan ik daar tegen. Zeeziekte is een kwestie van evenwicht, het is mentaal, je hebt het zelf in de hand. Tuurlijk kan ik daar tegen. Nee, geen pilletje voor mij !"
Me and my big mouth....

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage