donderdag, juni 24, 2004

Midsummernightdream
Dinsdagavond was het midzomernacht. De langste dag. Dikke wolkenpakken, strakke wind, felle regenbuien, dat allemaal wel, maar toch ook: de langste dag. Ik kon mijn liefje overtuigen om toch voor één keertje de voetbal te laten voor wat ie was (boring as hell), en we gingen iets leuks doen. Er kwam belachelijk veel overredingskracht aan te pas, maar ik kreeg 'm op de fiets. Trui aan, jas aan, en we waren weg. Ja, we werden natgeregend, maar dat was niet erg. Het was niet koud, en de wind blies de regendruppels droog en weg. We gingen iets drinken met vrienden en het was gezellig. Om tien uur moesten we ons haasten, want we moesten de veerboot halen om terug de rivier over te steken en dus thuis te geraken. We waren op tijd en hijgden nog even na op het veer. De wind blies fel in mijn gezicht, liefje stond achter mij en sloeg z'n armen om me heen. We keken naar de golven en naar de dikke wolken en de ondergaande zon. We waren de enige twee op de veerboot. Blijkbaar had niemand anders het aangedurfd om met dit wisselvallige weertje op stap te gaan. Of wilde niemand anders de voetbal laten staan. Dat kan ook. In ieder geval, daar op de boot, met de rivier, het uitzicht, de zon, en de wind, kreeg ik een 'perfect moment'. Het was zo compleet, en zo volmaakt, en het voelde... perfect !

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage