maandag, juli 12, 2004

Onverwacht
Gisteravond stond ik op de Grote Markt van Brussel. Ik heb helemaal niks met Brussel, maar ik was er onverwachts verzeild geraakt. Er stond een groot podium, veel spots, en een indrukwekkende audiovisuele installatie. Dat vooral interesseerde me. Rond acht uur stroomde heel veel volk naar het marktplein en we besloten mee te stromen. We bleven staan kijken, want het was zondag en het was mooi weer en we hadden niks anders te doen. Eerst begon een Schots doedelzakfanfaretje vreemde noten te fluiten. Iets later begon een andere band de Vlaamse Leeuw te spelen. De hele Grote Markt, volgens het journaal bemand door tienduizend mensen, zong luidkeels mee. Ik ook. En ik merkte dat het me toch wel iets deed. En daar schrok ik van. Maar het was mooi. Heel mooi. Vooral Boudewijn De Groot en co nadien. Hoed af, Brussel !

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage