woensdag, september 21, 2005

That time of year
Het is weer thàt time of year. Ik ben bijna jarig. Jarig zijn, vind ik ge-wél-dig. Echt. Ik kijk er ieder jaar heel erg naar uit. Naar de aandacht, de pannenkoeken, de verjaardagskroon op mijn hoofd, de ballonnen, de taart, de zoenen (zelfs van gekke tantes), en de cadeautjes. Ook de cadeautjes. Maar wat ik niet leuk vind aan this time of year, is de pre-verjaardags-periode. Ik hààt ze ! Mensen vragen me wat ik graag wil voor mijn verjaardag. Welke cadeautjes ik wil. Of ik al een lijstje heb. Wat ik wil eten met m'n verjaardag. Wat we zullen serveren als er bezoek komt. Ik haat het !
Ik wéét namelijk niet wat voor cadeautje ik wil. En ik kàn niet kiezen wat ik wil eten. Ik wil alles. En het verjaardagslijstje, ik word er gek van. Ik weet dat wat ik opschrijf bepalend is voor het welslagen van de dag. Want als cadeautjes tegen vallen, valt de dag tegen. Maar met dat lijstje kom ik echt niet verder dan een kurkentrekker (ik heb een heel onhandig model in huis) en mijn flesje parfum dat bijna leeg is. Dus dat zou ik op het lijstje kunnen zetten. Maar zijn dat nu wel leuke cadeautjes? On the other hand, ik heb het ook gewoon nodig, dus misschien moet ik dat toch maar doen... Pfff, ik kom er niet uit. Stel je voor dat ik een kurkentrekker krijg van mijn lief !

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage