dinsdag, juli 13, 2004

Verbouwingen, deel drie
Ik woon nu anderhalf jaar in mijn huis. Toen ik er pas ging wonen, hebben we de bovenverdieping aangepakt. Een oud huis werd omgetoverd tot een moderne, lichte thuis. Zes maanden later had ik weer genoeg centen voor de benedenverdieping en de hall. De stijl werd doorgetrokken, en ik zag dat het goed was. Nu, nog een jaar later, regent het binnen. Gisteren op het dak gekropen. Bleek dat een stuk roofing helemaal versleten is. Aan vervanging toe. Ik wilde even kijken hoe het dak er van de binnenkant uitzag en heb een stuk plafond in de keuken uitgebroken. Gewoon maar es 'om te kijken'. En opeens kreeg ik terug de verbouwkriebel. Er werd overlegd met liefje. Druk overlegd. Hij probeerde mijn enthousiasme nog te temperen door me te herinneren aan stof en puin en vuiligheid en veel centen, maar ik kon alleen maar aan het mooie resultaat denken. Deze week nog beginnen we terug te verbouwen. In de laatste ruimten, dit keer: het dak, de vloeren, muren en plafonds van keuken en badkamer. Vanavond breek ik verder het lelijk houten plafonnetje uit. En dan wordt mijn huisje eindelijk helemaal zoals ik het wil !

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage