vrijdag, juli 23, 2004

Keuzes
Ik ben niet goed in kiezen. Heeft het met mijn weegschaal-sterrebeeld te maken, of is het gewoon een tekortkoming van mijn karaktertje, maar ik kan het echt niet goed. Ik weet wél heel goed wat ik wil, wat ik mooi vind, waar ik heen wil. Ik heb zelfs al een 'bigger picture' in mijn hoofd. Zoiets als: "hoe mijn leven/huis er idealiter moet gaan uitzien". Maar tussen weten wat je wil, en kunnen betalen wat je wil, daar ligt veel tussen. Heel veel, in sommige gevallen. In het concrete geval waar ik nu mee worstel, is het centenverschil niet eens zo overweldigend groot. Maar ik zit ermee in mijn hoofd dat mijn huis niet eeuwig mijn huis blijft. Ik plan er zo nog een jaar of vier, vijf te blijven wonen, om dan naar een ander huis te zoeken. Een ruimer, groter, nieuwer huis. Moet ik dan nu wel veel investeren in dit 'tijdelijke' onderkomen? Het is een kwestie van afwegen, uiteraard. Wat vind ik het belangrijkst? Kan ik leven met een niet zo mooie vloer en een lelijke houten achterdeur? Zal ik me eraan storen, of kan ik me erover zetten onder het motto van 'het is toch maar tijdelijk'? Of maak ik er een too big deal van?  I wonder.... 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage